Monday, 26 August 2013

English Performance task (by Jian Qing, Walter, Nimalan, Bhakti and Colin)

English PT Video Transcript
[The video is about promoting the ‘SST’s got talent’ show which is going to be held soon. So that
more people can participate in the talent showcase]
EL Performance Task Template
S1-07 Group 2
Roles
Name/ Index No.
Role
Job scope
Walter Koh(12)
Content/Voice
Form the content and narrate
Jian Qing(18)
Content/Planner
Form the content and plan the video
Bhakti(1)
Planner/Presenter
Research on info and narrate
Colin(19)
Multimedia/Presenter
Edit the video and present on the day
Nimalan(15)
Multimedia/Voice/
planner
Edit the video and narrate
Technique
1.What are the advertising techniques that will be incorporated in this task? State at least
two of them.
Bandwagon, faulty cause and effect.
2.Why have we chosen these?
Bandwagon:
•Shows that joining the performance is cool.
•Highly encourages students to join the performance.
Faulty cause and effect:
•Tells students that they will benefit from joining SST talent showcase
•Encourages students to join SST talent showcase
Language Features
1.What are the language features that will be incorporated in this task? State all of them.
Slogans, opinions, alliterations.
2.Why have we chosen these?
We want the advertisement amusing, and to attract people’s attention. Opinions allow students
to know what others think about the performance. Facts is a must because you can’t have an
entirely fictional advertisement. A slogan is to make the advertisement catchy. Alliterations is
also to attract attention.
This is our video


No comments:

Post a Comment